Viharsarki Kattintós

Tipikus dumák lakásfelújításkor

2015. május 19. 14:11 - Hácsé77

 

  • Csináljuk ősszel. Az úgyis olyan szomorkás évszak. Vagy jövő ősszel.

  • Csak a jövő héten tudjuk folytatni, ennek száradnia kell.

  • Próbálj ne arra gondolni, hogy a konyhában fekszel egy matracon, és már el is tudsz aludni.

  • Csúszunk egy hetet, ha nem gond, úgyis ki vagytok pakolva, nem mindegy?

  • Max két hét. Durván három. Legyen négy hét, plusz mínusz 5-6 nap, és akkor full készre vágunk mindent.

  • Én akkor már a helyetekben kicserélném az ajtókat, ablakokat is. Meg a garázsajtót. A bejárati ajtót is. És akkor ez a közfal is kijöhetne. Meg a parketta is. Nagyon szép laminált parketták vannak már manapság.

  • Én tudom, mi is ebben voltunk benne egy hete, soha nem lesz vége, úgy érzi az ember, de végül szépek lesztek.

  • Megyünk, már úton vagyunk, csak még van egy kis munkánk a szomszéd utcában, 10-11-dél körül érünk oda, legkésőbb kettőre. De ma mindenképp elkezdjük.

  • Ki kókányolta előttünk ezeket az szúnyoghálókat?

  • Aludnál már egy jót a régi helyeden, mi?

  • Ezek megbízható emberek. Évek óta nekem dolgoznak. De hol vannak? Azt hittem, a belső szobát csinálják. Nem is jöttek ma?

  • Mi akkor mára már, ugye, ennyi volt, ennyi lett volna. Szerdán tudunk megint jönni, jövő szerdán.

  • Kicsit drágábbra jött ki a festés, közben felmentek a festékárak. Meg én nem is gondoltam volna, hogy ez a melléképület ekkora. Munka közben látszott, mennyit kellett felvinni rá valójában.

  • Fogd fel egy jó bulinak, és hozd a porszívót, légyszi.

  • Kész vagyunk. Ezt is megéltük. De jó végre hátradőlni. Nyugi. Nemsokára lehet takarítani, súrolni, dörzsölni, felmosni, leporolni, kirázni, visszapakolni, elrendezni, selejtezni. Még 4-5 nap és minden oké.

  • Akkor félreértettük egymást. Én Áfa nélkül mondtam a hatszázezret.

  • Van egy kis gond. Felpuklisodott a parketta, tessék megnézni, mutatom, ott is. Újra ki kell pakolni, nincs mese. Mi mondtuk, hogy száradnia kell.

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vkatt.blog.hu/api/trackback/id/tr97472796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

broom 2015.05.19. 15:22:11

1:
meló előtt: százharminc persze, mindenestől, cakkpakk
meló után: akkor ugye százharminc, ahogy megbeszéltük, meg az anyag, az hatvan

2:
t-4 nap: akkor t. napon reggel nyolc, persze ott leszek
t-1 nap: igen, ahogy megbeszéltük, holnap reggel, nyolc
t nap, reggel 8: halló, igen én, már indulok, kábé egy-másfél óra és ott vagyok
t nap, délelőtt 10: halló, sajnos nem megy, rosszul vagyok, tegnap beleestem a vízóraaknába, szerintem eltört a bordám, orvoshoz kéne mennem

3:
látom, vett takarófóliát, de ezt a vékony szart nem szeretem, nem való ez semmire, inkább jól bevizezek mindent, úgy szoktam, pikk-pakk le lehet takarítani a pöttyöket

igen, ezek megtörténtek

Mento (törölt) 2015.05.19. 16:25:24

Meg kell nézni a referenciákat, és mindenről pontosan informálódni a munka megrendelése előtt.
Sokan 30-40e különbségnél az olcsóbbat választják, amelyik hosszú távon a drágább. Az sem jó ha egy vállalkozó hasra ütve ad árat, vagy extrém olcsó, mert akkor valami nagy csibészség készül, ami utólag fog sokba kerülni. Ha ajánlani is kell akkor tessék: lakas-felujitas.hu/ jó referenciáik vannak, és megbízható mesterek.

never again 2015.05.19. 16:51:06

:D
:(
Jajj de ismerősek. Amikor a végén már nem érdekel semmi, fizetsz, csak eltakarodjanak :(

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2015.05.19. 17:40:52

Ez nálam úgy van, hogy:
1. Az építőipari normajegyzék alapján előre kiszámolom, hogy X-nél nem lehet drágább a meló.
2. A piaci ár általában úgy X/2 (vagy X/3, ha számla nélkül megy).
3. Felhívok 6 embert, 3 jön ki megnézni, hogy mit kell csinálni.
4. Első kijön, ránéz a házamra, aszonygya: "Hát, nem lesz könnyű, de majd optimalizálok, és akkor megáll úgy 2 X-nél....". Köszönöm, majd értesítem (persze...).
5. Második kijön, ránéz a házamra: "Akkor én számítógéppel adok hivatalos árajánlatot a normajegyzék alapján. Másfél X forint lesz.". Hogy ez hogy jön ki, az ajánlaton teljesen oda nem való feladatok is szerepelnek. Jó, köszönöm, majd értesítem (hogyne...).
6. Harmadik kijön, kicsit be van rúgva: "Jó, két hét múlva megcsinálom, X/3, számla nélkül.". A megbeszélt napon sehol, felhívom. Harmadik hívásra veszi csak fel: "Épp ma lett rosszul az anyósom, itt vagyok a kórházban" (háttérben: Akácosúúúút...).
7. Már 2 hét késés után vagyok. Hívom a negyediket: "Jó, mindjárt visszahívom, és megmondom, hogy mikor jövök". Soha többet nem hallok róla.
8. Végül az ötödik előre - a telefonban - közli: "X/10 óránként, a munka kb. 5 órás. Holnap reggel 8-kor tudok kezdeni." És lám, jön, megcsinálja, kifizetem.
---
Ha ezt sokszor kell ismételni, akkor viszont megőszülök.

Argus 2015.05.19. 17:51:04

Mint kivitelező a másik oldalról látva a dolgokat, azért a"tisztelt" megrendelő sem tudja sokszor, hogy mit akar.
Normális vállalkozó "ránézésre" nem ad árat. A kivitelezést pontos felmérés előzi meg. A fent említett számítógéppel elkészített árajánlat korrekt dolog, mivel az előzőleg felmért igények alapján készül.A számlával kapcsolatban sokszor a megrendelő erősködik az "áfa nélkül okosba" megoldáshoz, mivel legtöbben a számlát nem tudják sehol elszámolni. A hazánkat elárasztó "erdélyi szakemberek" erősen lenyomták az árakat. Aki ilyenekkel dolgoztat az ne panaszkodjon.

Argus 2015.05.19. 17:57:19

@Papírzsepi: Azért ad árajánlatot, hogy -esetleg egyébként a szakszerű munkához szükséges munkanemeket megbeszélés alapján lehúzva-egyértelmű legyen a vágelszámolás

Girhes 2015.05.19. 19:01:04

Mi azt választottuk, aki 1) tételes árajánlatot adott 2) vállalkozási szerződést, mint feltételt szó nélkül elfogadta 3) késedelmi kötbért nem húzta ki a szerződésből. Számlát is kértünk. Nekünk ez biztonságot adott, még ha többet is kellett fizetnünk.

anyadmajma 2015.05.19. 19:28:33

@Argus: Hát, azért láttam én ám ár a Pénznyelő című filmet, érdemes megnézni:)
Viszont sajnos nem csak az erdélyi szakmunkásokra kenném a dolgot. Nehéz, nagyon nehéz manapság jó és megbízható építőipari szakembert találni, még sok pénzért is. Tisztelet a kivételnek, mert én is találkoztam ilyennel is. Szerencsémre.:)

Noti 100% 2015.05.19. 20:45:21

Akik fikázzák a lakásfelújítókat, üzenném, ez egy nagyon szar meló, folyamatosan mocskos vagy, izzadságba úszol, fáradt leharcolt, derekad leszakad, és csak lenézett koszos melós vagy a esetek 70 % ban még egy ásványvizet se lökne oda miközben izzadsz a 40 fokban a padlástéren, és a kuncsaftok nagy rész, szarér hugyért akar dolgoztatni, és a végén bármit is csinálsz te vagy a szidás céltáblája a kényelmes irodába, a rokonoknak akik jönnek ámuldozni, és z ilyen blogokon....aki tehette pont ezért már rég elhúzott innen nyugatabbra ahol még van becsületünk. Remélem egyre kevesebb szakember marad itt és boldogul kint, nem érdemli meg ez az ország a normális melósokat. Ennyi! ui: Kedves Megrendelők tisztelet a kivételnek akik kb a 20-30 %, Ők ne vegyék ezt magukra.

valaminick2 2015.05.19. 21:37:46

Mondjuk én sem kapok vizet a munkahelyemen. Viszek vagy veszek.
Engem az bosszant, hogy elvárás, hogy otthon maradjak segíteni és legyen kaja. Legalábbis eddig még egyik sem hozott magával. Ha etetem és szabadságot veszek ki, akkor sokba kerül.
Most már előre be szoktam mondani, hogy nem leszek otthon és nem lesz kaja. Ez alapján adjon árat. Csak ennek magától értetődőnek kellene lennie.
Egy kőműves mifelénk elkér kb 15 E-et egy napra papír nélkül, ez azért nem szar-húgy. Bár ez lehet nézőpont kérdése.

Kerti Öröm 2015.05.19. 22:19:42

1. "Garanciapapír? Ugyan már uram! Nálunk ez becsületbeli ügy!"

2. "Lehet, hogy nem így volt leírva a szerződésben, de mi így szoktuk csinálni. Higgye el, hogy így lesz jó!"

3. "Csak nem gondolja, hogy át akarom verni?"

4. "A csempe csík (listello) még nem érkezett meg, de felraktuk a többit anélkül. Ha majd megjön a csík, akkor kivágjuk a helyét flex-szel, és felrakjuk utólag."

5. "Ne higgye el a férjének, hogy életveszélyes volt a klíma bekötése (zöld-sárga dróton a fázis, hűtőközeg rézcsövén a nullvezető). Mindenesetre most megcsináltuk az erőteljes reklamáció után. Mégiscsak jobb a békesség."

A fentiek sajnos nem a képzelet szülöttei...

Dr_utcai_arcos 2015.05.19. 22:44:17

" Köszönöm, majd értesítem (persze...)." Gratulálok. Akkor annyira vagy gerinces mint ők. Nem lenne egyszerűbb ott, helyben azt mondani, kösz, ez nekem sok, köszönöm, hogy eljött?

netrunner71 2015.05.20. 07:19:09

@broom:
:-D
Skót voltál. Megvetted a 439 forintos fátyolfóliát, az első létrázásnál kiszakad.
Nem, nem vagyok sem festő, sem iparos. Én is felújítottam a lakásomat.
:-D

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2015.05.20. 07:58:25

@Dr_utcai_arcos: " Akkor annyira vagy gerinces mint ők. Nem lenne egyszerűbb ott, helyben azt mondani, kösz, ez nekem sok, köszönöm, hogy eljött?"

Hát nem. A fejéhez vághatnám, hogy "ne nézzen már hülyének", vagy "ezzel az árajánlattal nem fog labdába rúgni". De amíg a munka nincs elvégezve, addig mindig előfordulhat, hogy mégis vele csináltatok meg _valamit_. Jellemzően előre megmondnom, hogy árajánlatokat gyűjtök. Bólogatni szoktak. A "valahogy majd megcsináljuk 2X-ből" általában akkor van, ha elfelejtem előre közölni, hogy mástól is várok ajánlatot. Amikor ez mégis kiderül, elég gyorsan vissza szokott esni az ár, volt, aki elnézést is kért (!).
Szóval nincs az ügy lefutva.

Amúgy én a barikád mindkét oldalán ott vagyok. Amikor én adok ajánlatot, akkor sem fordult még elő, hogy valaki közölje: "uram, ez túl drága". Egyszerűen csak nem a jön a megrendelés, és kész. Ebből okulva szoktam előre kiszámolni, hogy mennyi a reális ár a munkáért. Ha abnormálisan sok az ajánlat, elsőként tisztázni szoktam, hogy ugyanarról beszélünk-e. Mi van az ajánlatban.
Ha viszont kiderül, hogy sima átverés a dolog, akkor nincs lelkiismeret-furdalásom vele kapcsolatban.

Amúgy általában nem a legolcsóbbat szoktam választani, hanem az összességében legjobbat: minőség, ár, megbízhatóság. Szinte sosem a legolcsóbb nyer (kedvelem a nagyobb cégeket: ott árlisták vannak, jobb szakemberek, tisztább pénzügy, jobb technológia. És csak kicsit drágább, mint a fusizó).

Viszont érdekes módon ugyanezt nem nagyon szoktam viszontlátni, mikor én adok ajánlatot: a legtöbben _csak_ az árat nézik, és 10 forint spórolásért képesek elképesztően ostoba döntéseket hozni. Ez persze az ő dolguk, én viszont nem vállalom el a melót ilyenkor: nem kívánok garanciális vitákat folytatni a megrendelő hülyesége miatt. Ezt meg is mondom, és nem két héttel később keresek valami kibúvót.

Remek történeteim vannak mindkét oldalról, egyszer majd mesélek. Most csak annyi a jó tanács, hogy:
- Értsd meg alaposan, hogy mit rendelsz meg a szakitól, és ahhoz a munkához mi kell. Ha nem vagy képben, akkor nem veszed észre a buktatókat. Olvass, tanulj, kérdezz, mielőtt megrendelsz.
- Légy képben az árakkal, legalább a nagyságrendet tudd.
- Döntsd el előre a minőségi kategóriát, és nem engedj belőle lefelé! Az olcsó húsnak mindig híg a leve!
- Mindig több embertől kérj ajánlatot! És lehetőleg ezt előre is közöld velük, különben a tippelt anyagi háttered alapján skáláznak.
- A nagyobb cég gyakran jobb. Nem tud eltűnni, van kerete a garanciális melókra, és általában is jobban felszerelt. Igaz, drágább, de hosszú távon mégis olcsóbb lehet.
- Az árajánlatot mindig tisztázd le! Olvasd át, kérdezz rá, ellenőrizd. Ha valami abnormálisan drágának tűnik, akkor kérdezz rá, hogy mégis mi kerül ezen ennyibe. Ha ködösítenek, akkor ott átverés van. Ha nem, akkor meg tanultál valami újat.
- Ellenőrizd a munkát! Ne hidd el, hogy kész van, ellenőrizd le. Mérőszalag, vízmérték, kipróbálás, stb. Ha nem jó valami idejében szólj, és ne hagyd magad kidumálni.
- A munka akkor van kész, mikor elkészült és átvetted. Addig ne zárd be a kapukat ("kirúgom az az alakot!"), lehetőleg akkor sem. Még szükség lehet rá.

Void Bunkoid 2015.05.20. 07:59:52

Hülyén hangzik, de sokkal jobban jársz, ha te veszed meg az anyagot, vagy legalábbis centire-kilóra kiszámolod (jó, persze ehhez nem 8 általános végzettség kell), mert rengeteg - főleg burkolók - megcsinálják ám (persze tisztelet a becsületes kivételnek), hogy bőven túlszámolják az anyagot, amit utána szépen visznek haza, és megcsinálják a saját kis teraszukat ingyen, vagy rosszabb esetben viszik a következő melóhoz és eladják másodszor is :P

Terézágyú 2015.05.20. 08:12:20

@Noti 100%:
"Akik fikázzák a lakásfelújítókat, üzenném, ez egy nagyon szar meló"

Akkor menjél el miniszterelnöknek, vazze.

2015.05.20. 09:04:46

Én mikor fel akartam újítani a fürdőszobát, mivel a városban, ahol nem túl régóta élünk, nincsen ismerős (itt sajnos mindenki mindent ismerősön keresztül csináltat, belterjes egy közeg...), ezért neten keresgéltem szakikat. Az első néhánynak e-mailben írtam, hiba volt, mert nem reagáltak. Utána volt 2, amelyiket felhívtam, ígérték, hogy jövő héten, mikor már nem lesz annyi meló, visszahívnak, azóta is hívnak... Aztán volt egy szaki, akit felhívtam, megbeszéltem egy időpontot , amikor megnézi mit kéne (hogy egy adott napon valamikor jön...), persze estéig nem jött, amikor felhívtam, nem győzött bocsánatot kérni, hogy elfelejtette, majd megbeszéltünk egy újabb időpontot, amikor aztán szintén nem jött el, innentől kezdve nem kértem a munkájából. Persze én szerencsés voltam, mert távmunkában dolgozok, ha emiatt 2 nap szabim elment volna, akkor még mérgesebb lettem volna. Végül a sokadik brigád hajlandó volt kijönni, és adtak egy árajánlatot, amit innentől kezdve nem utasítottam vissza, pedig nem volt olcsó. A burkoló jó munkát végzett, a festő is, a vizes már nem annyira, de elmegy.

fay rodisz 2015.05.20. 09:26:01

A legjobb megoldás az erőszakos, "most azonnal döntsön és holnap már kezdünk" dumával nyomuló szaki ellen a meg kell beszélni a mamával, papával, akárkivel. Nem tud rá mit lépni, utána van idő meggondolni, átszámolni és ha valami csoda folytán a szaki még jelentkezik akkor elhajtani.

A legszebb ajánlat amit kaptam 20 nm aszfaltozására 200,000.- HUF volt, gondolom a koma nagyon csodálkozott, hogy nem kaptam a baráti áron.

fay rodisz 2015.05.20. 09:28:30

@Noti 100%:

Nálad a pont. A sok íróasztalszökevény lapátot életében nem látott, de az internetről mazsolázva mindegyik nagy szakembernek hiszi magát.

Ann1294 2015.05.20. 09:51:00

Mai kaland: bobcates mult heten nem jott, megcsuszott a munkaval. OK. Hetfon jon helyette. OK. Nem jott, elromlott a masina. Van ilyen, OK. Szerdan jon helyette. OK. Ma nem jott... kapott egy nagyobb munkat, keressunk masikat, o ide ilyen kicsi munkaert nem jon el. What? Most epp sirva nevetek. Legkozelebb kotberes szerzodest fogok irni. Tanultam belole.

Disznó Úr 2015.05.20. 10:43:16

@Gazz: Hát öregem, kemény történet...

szvsz 2015.05.20. 10:53:14

Nekem a legjobb a vízszerelő volt. Kijött megnézte, 15 ezer per kiállás, 4 kiállás kell, 60 ezer lesz. Megcsinálták, elb@5zták, helyrehozták, 85 ezer. Mondom nemá, mé?
- Há, itt 2x kellett dolgozni mert ugye rossz helyre került a kiállás... Mondom, azt ti bxxxtátok el, nehogy én fizessek többet.
- Na ok, de közben meg kettéjött a felszállóvezeték, tiszta víz lettem... Mondom, találd ki, ha tiszta sz@r lettél volna, vízszerelő vagy, arra számítottál, hogy lisztes leszel?
- Igen, de odébb kellett tenni a vízmérőt is, ezért szoktunk plusz pénzt kérni, ugye apa? (az apjával dolgozott) - Igen-igen fiam, szoktunk. (LOL) Mondom, ember, amikor kijöttél megnézni az volt az első megjegyzésed, hogy odébb kell tenni a vízórát, úgy adtál árat!

Azóta csak azt nem csinálom én, amihez spec. szerszám vagy engedély kell.

szvsz 2015.05.20. 10:57:04

@fay rodisz: "de az internetről mazsolázva mindegyik nagy szakembernek hiszi magát. "
Mégis jobbat csináltam mint a "szakemberek", 2 építésvezető is lemeozta, mind2 műszaki ellenőr is. Igaz, kumma lassan, de hát az asztal mellől csak 7végén állok fel és a mazsolázáshoz is idő kell.

szvsz 2015.05.20. 11:03:13

@Noti 100%: "ez egy nagyon szar meló, folyamatosan mocskos vagy, izzadságba úszol, fáradt leharcolt, derekad leszakad"
Mennyivel jobb pl. a mezőn 40 fokban szalmabálát dobálni az utánftóra, bányában ütvefúrni, egész éjjel hegeszteni egy hajón, lezsákolni a malomban vagy éppenséggel nőgyógyásznak lenni a 8. kerben, stb.

szsuzsanna 2015.05.20. 11:22:41

Kedveseim Minden!
A "bajok" gyökerei:
- A háború utáni "szakmunkásképzés?":...--sem idő, sem mód nem volt rá, --új városokat, és rettenetes mennyiségű lakást kellett, igen hamar, gyorsan, olcsón, egyszerűen felépíteni. Az első évtizedben, leginkább, -"szovjet módszerrel"= pl. sztahanovisták...- (pl. X munkás "aládolgozik" a "kiemelt kőművesnek",- aki, így "150%-os "normát teljesít", ---ami aztán, olyan amilyen...
-ezután jött a "PANEL", -a betonsablonokból, könnyen gyorsan "összegórható", -(szó szerint!), -lakótelepek tömege...-a lényeg, itt is, a gyorsaság volt...-minőség?, -ne már?
Mit "tanulhattak", eközben, az építőipari szakmunkástanulók???
-Mi "panellakók" tudnánk mesélni: -pl.a WC ajtótok, alul 5 cm-re, felül 15 cm-re van a fal szélétől...
- a, feltépett szőnyegpadló alatt, tele volt, diónyi, + kisebb nagyobb betondarabokkal, mer', ráterítették úgy, hogy legalább a nagyját összesöpörték volna....
-a tapéta folyton "elreped", mer" a két paneldarab nem ér össze...
Aztán jött a gengszterváltás: -"házgyárak", -és "gyakorlati helyek" szinte megszűntek...
Jött az "új fajta képzés": -első két évben, nagyjából "tengés-lengés", -az órák nagy része vagy elmaradt, vagy "röhejes" volt, kiválóan leszoktatta a tanulásról (bejárásról) a gyerekeket, -aztán jött volna a "szakma tanulás, is"???
-Se "mester", -se "gyakorlóhely", ---csak papíron...
-Néhány, rendkívül szerencsés, és "elkötelezett" talán, talált olyan helyet, mestert, akitől, és ahol tudott "szakmát" tanulni...
-DE, pl., rokonom, egy olyan kőműves-burkoló, akinek, itthon is, gyakorlatilag évekre előre meg lett volna a munkája, -mert, "szájról szájra terjedt" a minőségi munkájának híre, -DE, az őt ügyesen kihasználó vállalkozók miatt, -kénytelen, a családjától távol, külföldön dolgozni, -(ahol, szerintem, szintén "jól élnek belőle", -mivel CSAK a munkájában "zseni", -de, sajnos, "vállalkozóilag" nem.

WildBear 2015.05.20. 11:25:17

Le kell írni MINDENT !
Én teljesen véletlenül ugrottam be nap közben valamiért, amikor észrevettem, hgoy a diagonálba megbeszélt járólapot elkezdték sorban (hálóban lerakni).
Előtte mgbeszéltük, hogy MINDENHOL diagonálba kérem lerakni.
Szólok a burkolónak, erre elkezd pofákat vágni, hogy úgy több járólap kell.. mondom neki, persze, azért számoltunk X%-al többel !!
Még jó, hogy fel lehetett szedni.

broom 2015.05.20. 12:42:54

@netrunner71:
nem is a padlóra vettem, tudom, hogy oda a vastag kell, hanem a konyhabútorra, fürdőszobabútorra - de inkább vizezett a jóember, aki a maszkolószalagot se szerette

szsuzsanna 2015.05.20. 12:52:03

Aki nem kíváncsi, "történelmi" előzményre, tekerjen nyugodtan...
Az Apám az 1930-as években tanult, vizsgázott: -festő, -mázoló, címfestőként...-(Budapest egyik legelismertebb mesterének tanulójaként...)
A "tanonc" könyvei még megvannak:-történelem, irodalom, számtan-mértan, stb. -(el sem tudjátok képzelni, hogy milyen "általános" tudást (műveltséget is), követeltek meg!
-De, pl. "szakmailag": -gimnazista koromban, sokszor "szórakozott?", azzal, hogy "tesztelje a mértan tudásomat (is):
-pl. hogy, ki tudom-e számítani, hogy különböző méretű helyiségek, ajtók, bútorok, stb-stb-k., -festése, tapétázásához, -"miből, -mennyi kell", -megadva a "méreteket"...
-pl. - ilyen-olyan méretű, szobákat, -ettől-eddig, pl. "selyem!tapétával" kell "fedni", megadva, hogy, -hány, és mekkora, -ablak-ajtó stb. van benne, -és akkor ilyen-olyan szélességűből mennyi kell? PONTOSAN!, -MERT, nagyon drága volt...
-a "VIZSGA":-nagyon komoly "általános műveltség"-ről is, szólt!
-+, nagyon komoly SZAKMAI TUDÁSRÓL: -gipszstukkó készítéstől - "címfestésig" -(az, a "bizonyos", -ízléses, szép, -"akkori, bolti reklámtábla")...- és, az akkor, a szakmához tartozó, sok-sok egyéb tudásból, -egy HOZZÁÉRTŐ!, -nagyon szigorú, szakmai bizottság előtt kellett vizsgázni!
-Aztán jött a "történelem": -sorkatonaság, azután, néhány év múlva, -a "háború", -aztán 3 év (francia) hadifogság...
-aztán ebből, -és, a 30-as években kivándorolt nővéréből kifolyólag, -mély KUSSS!
-"eltűrték", -egy megyei kórház alkalmazottjaként dolgozhatott, -"szarér-hugyér"...-közben, -és nyugdíj után is, -gyakran, -TERMÉSZETESEN INGYÉR'! , -FÖLKÉRTÉK?, -különféle, bonyolult, "restaurációs munkákra": -kastélyok, paloták, székesegyházak, -sőt, a helyi városháza eredeti színének visszaállítása, "ügyében" is, stb-stb.
-Elnézést kérek, hogy "visszaéltem", -és, egy "régi mesterember" történetével untattalak titeket ...

szsuzsanna 2015.05.21. 11:39:33

-Az a szörnyű, hogy a "két tábor", -sajnos, már eleve "gyanakvással?" kezeli egymást, -mert, sajnos a bizalom, már nagyon régen elveszett..., -és többnyire, már sok-sok rossz tapasztalaton vannak túl...
-Mert: -a megrendelőt, -már, többnyire, többen, többször átb@szták, különféle mesteremberek...
-nyilván, a "vállalkozót" is...,
-DE, ---azt nem hiszem!, hogy, ha valaki "rendes" munkát végez, akkor is, -"csak a megrendelők max. 20%-a rendes?"-...??? ---ahogy itt az egyik vállalkozó írta...
EZ BIZTOSAN NEM IGAZ!!!
-MERT, az emberek nagy része, szerintem, (ha van egy csöpp esze), akkor, úgy kezdi, -ha szakembert keres, hogy az ismerősei körében elkezd érdeklődni, hogy, -ki ismer valakit, -kinél, ki dolgozott, -olyan, akit érdemes elhívni!
Szerintem, általában, az igazán jó szakemberek híre, - még most is, leginkább "szájról-szájra" terjed, (internet, stb. , -ide-oda)... -szerintem, legtöbbünknél, a "leinformálhatóság" lényeges...
-(ettől, még "megszívhatjuk)
-Az a baj, hogy az a néhány korrekt, és jó, szakember viszont, többnyire, igencsak előre "be van táblázva"...
Nekünk eddig egyetlen "szuper" szakembert sikerült találnunk, -("szájról-szájra")-, háztartási-gépek szerelője, -aki, mindig, abszolút korrekt, -nem tudom hány órát dolgozik naponta, -de elég hamar jön, főleg, ha sürgős...-rengeteg munkája van!
-Annyira, hogy, -legutóbb, -az EZERSZER ELÁTKOZOTT, SZUPER GAGYI ZANUSSI hűtőnk!!!!!! --(ahogy lejárt a szavatosság,- azonnal kompresszorcsere, -stb-stb,.=egy "trágya!".....
-A legújabb= "ajtómegrogyás"! ügyében, részletesen elmondta, hogy, ha gondoljuk, hogyan tudnánk, házilag
javítani, ---de, ha nem, akkor 2-3 napon belül jön.
Nyilván, soha nem fog "meggazdagodni"...
Bocs., de Ő az egyetlen mesteremberünk, -aki, az is!

szsuzsanna 2015.05.21. 12:16:25

Kedves Noti 100%, és minden, ház-, lakásépítő és felújító szakember!
Higgyétek el, vagyunk néhány százezren, akik, már "kipróbáltunk" sok mindent...
-megvolt: -etetem, itatom, "seggüket is kiny@lom"---és, sz@r!!! munkát végeznek...
-állítólag, olcsón, de jól dolgoznak, a fenti feltételekkel..., -eredmény ugyanez...
-állítólag, drágán, de jól dolgoznak, a fenti feltételekkel..., -eredmény ugyanez....
-a "leggázabb": -közeli, megbízható, ismerős gyereke pl.: -fenti feltételek mellett persze, (+ néhány értékes könyv "kölcsönkérése is" -(soha vissza nem hozva),...-eredmény ugyanaz! -(és persze, még el sem küldheted a "jó édesanyjába", - hogy pl. a mosogató két "tekerője" közül egyik barna másik fehér...-anyám...
-Bocs., ezrével lehetne sztorizni, nyilván.
-Sajnos, tényleg az van, hogy a "minőségi szakemberek", -bármikor, "el tudnak húzni nyugatra", -ahol szintén maximálisan kizsákmányolják őket, -de, legalább sokkal többér'...
-és, persze, ott is, bőven "van igény", -olcsó, "kontárokra is"...-akikből, pl. sajnos nálunk is bőven van, lesz, elég szerencsétlen "betanított munkás"...
süti beállítások módosítása