Viharsarki Kattintós

A szoprászat királynője

2015. április 22. 04:32 - Hácsé77

Mai vendégünk Ajkassy-Nyelly Renáta (23) művésznő, aki fiatal kora ellenére máris elismert szoprász. Mesél nekünk különleges technikájáról, indulásról, lehetőségekről.

Kedves Renáta, hogyan kezdődött, mikor vette észre, hogy tehetsége van a szoprászathoz?

Az általános iskolában volt egy rajztanárom, aki nem mellesleg igen jó testi adottságokkal rendelkezett, ő vett rá, hogy próbáljam ki magam a szoprászatban. Nem siettette a dolgot, megvárta, amíg 14 leszek, mert kell egyfajta érettség ehhez a művelethez. Az első tanórákon azt hittem, se füle, se farka annak, amiket előad, de nagyon is volt, főleg az utóbbi. 

Jó formaérzéke volt már akkor is?

Nekem nem teljesen így mondta a rajztanár, inkább úgy fogalmazott, hogy jó formás vagyok bizonyos helyeken. Örültem a dicsérő szavainak, szinte felnyögött a katarzistól, amikor alkottam. Nehéz pálya ez, eleinte sokat nyeltem, de mára már tudom kezelni a szoprászat árnyoldalait is.

Vannak árnyoldalai is ennek a művészeti ágnak?

Igen, ha az ember sokat vállal, akkor egy idő után szinte öklendezik, annyira tele lesz munkával. Volt olyan is, hogy egyszerre több ember felkérésének tettem eleget, nem győztem kapkodni a fejem, annyit kellett rövid időn belül szoprászkodnom. Csak tátottam a számat, hogy mennyi munka várt rám. Az ismerőseim nem hitték el, hogy mire vagyok képes, így egy barátom felvette videóra, ahogy alkotok, érdemes megnézni, nagyon izgalmas képsorok születtek.

Mi a kedvenc művelete?

Szeretem a lekerekített formákat, vagyis a golyókat. Kezeimmel finoman szoktam illetni ezeket a részeket, miközben szoprászkodom.

Milyen sikereket ért el mostanában?

Nagyon megtisztelőnek érezem, hogy a közelmúltban több politikus is megkeresett. Mind nagyon tele van, elegük van a hétköznapokból, szeretnének ellazulni a művészetem által. Sokan még a feleségüket is hanyagolják, csak hogy áldozhassanak a kultúra oltárán.

Mit üzen azoknak a tehetséges, fiatal hölgyeknek, akik még hezitálnak, hogy mely művészeti ág mellett törjenek lándzsát?

Annyit javasolnék nekik, hogy ne törjék a lándzsát, csak finoman simogassák-formázgassák kezeikkel, ajkaikkal, lesz eredménye, garantálom.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vkatt.blog.hu/api/trackback/id/tr447386460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2015.04.23. 07:38:59

Nagyon gyenge, gyúrjál még ez egypercesnek is kevés. Viccnek meg kifejezetten gyenge.

deflorator 2015.04.23. 07:59:23

Egypercesnek szerintem jó.

indapicsa 2015.05.01. 06:49:31

Nincs felső ajka, ez már a mellékhatás? :D

2016.08.18. 09:33:03

milyen sótlanok az idekommentelők... sztem egész kellemes, könnyed poszt volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.29. 01:45:50

Sok savanyujóska kommentelő... :-)
Régi de jó, már ezelőtt 20 évvel is olvastam, a magyar internet hajnalán.
süti beállítások módosítása