Viharsarki Kattintós

Időben jelezd, ha százezret szeretnél fizetni az E.ON-nak!

2015. június 30. 13:49 - Hácsé77

 

Időben jeleztem. És te? Még nem késő! Áramszünet az utcában, nem kapcsolt be újra a bojler, telefon az E.ON-nak, nincs meleg víz, fürdenék, mert szoktam, elnézést, tudom, hogy piperkőc szokás, de kell hozzá az áram, villanybojler a miénk, már bánom, így utólag.

Hopp, már másnap délután kijön a rokonszenvesen felbőszült kolléga. Nem őnáluk van a hiba, ők nem őnáluk van, minálam van a hiba, nem őknájluk. Ők nem hibásak, ők a szolgáltatók, én meg vagyok az áramtolvaj. „Tessék, jogtalan áramhasználat!” – kiált fel az igen közvetlen, előzékenyen tahó stílust és egyenoverált magára öltött munkatársuk, amint kinyitja az áramszekrényemet. „Le van szedve a BLOMBA!” - harsogja. 

Ja, a plomba, amit egy hajszál erősségű és vastagságú drótszállal fűztek bele az áramórába, valamikor 6-8 évvel ezelőtt. Valóban. Lepottyant. Ott van az áramszekrényben, a villanyóra alatt. Fene tudja mikor, ki tette fel, szarul, gyengén, akárhogyan. Én ugyan hozzá nem nyúltam, egyelőre még nem akarok megdögleni, minek matassak benne mélyen az áramban, nyitogassa a franc azt a rohadt szekrényt. „Jogtalan áramhasználat!” Emeli ismét a hangját a kiküldött kedves, segítőkész munkatárs.

Uram, ön szerint telefonálok segítségért az E.ON-nak, ha lopom az áramot?

„Le van szedve a BLOMBA, jogtalan áramhasználat! Jelentem az ellenőröknek!”

Pár óra múlva jönnek az ellenőrök. Egyórás jegyzőkönyv. Fotó a házról, hogy ugye mennyire lopom én az áramot, hátha nagyon lopom-e, vagy nem kicsit, mert akkor ugye csupa energia a házam. Csak úgy világít, foszforeszkál.

Ők is látják a leszakadt BLOMBÁT. Úgy szakértenek, mint akik bombát hatástalanítanak.

(Iszonyat bosszantó volt ez az egész színjáték, de belül azért jót mosolyogtam, hogy három munkatársukból hárman blombának mondják a plombát. Ennyi vidámság jutott nekem arra a napra.)

„Jogtalan áramhasználatra utaló nyomokat nem találtunk. Itt írja alá!” De uram, ön akár lophatta is az áramot – mondják - de nem lopta, mert nincs fogyasztáscsökkenés az órája szerint. Nyugodjon meg, uram, nem lesz nagy bírság, csak mintegy százezer forint, mivel le van szakadva a BLOMBÁJA.

Uram, uram, a kurva életbe már, hát várd meg amit mondok... Őket nem érdekli. Szabály. Pénzbehajtás. Rezsinövelés. Első a bírság, a meleg víz ráér, nincs tél, élvezzem a hideg vizet, igyam, borogassam vele a másnapos homlokomat vasárnap. 

Eltelik pár hét, jön a kedves telefon az E.ON-tól, hogy készül a csekk. A rezsinövelő. Megoldják ők. Visszaszedik, visszagyűjtik. Nem kell őket félteni.

Úgyhogy mindenkinek ajánlom, a saját érdekében, ha van felesleges százezer forintja, ne habozzon, hívja ki az E.ON-t, hátha találnak valami lepottyant BLOMBÁT. Simán megér az egy izmos százezres bírságot is. A hülyének is megéri. Munkatársaik állnak rendelkezésünkre.

Rendesen fizeti a számláit? Segítségre szorul? Áramkimaradás miatt nincs otthonában meleg víz? Hívja az E.ON-t! Úgy megvágjuk egy százezres bírsággal, hogy a lába nem éri a földet, de még a földelést sem.

Ne feledje: E.ON, és munkatársaink bebizonyítják a kismacskájáról is, hogy jogtalan áramhasználó.

 

*Az indok a büntetésre: mivel nem én vettem észre a leesett plombát (nem blomba), hanem ők, ezért kell százezret fizetnem. Ha én veszem észre, és szólok nekik, hogy leesett a plomba (nem blomba), akkor nincs bírság. Állítólag. Állítólag ez szerepel a szerződésben. Aláírtam. Hiba volt. 

*Nyertem! Hurrá! Itt a levél, ha 15 napon belül, egy összegben kifizetem nekik a büntetést, 40%-ot elengednek belőle! Nyertem! Sosem nyertem még, éljen, NYERTEM!

 

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vkatt.blog.hu/api/trackback/id/tr677585530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.01. 09:24:12

és akkor még olcsón megúsztad

és a gázzal ugyanez van

akkor is, ha az utcán van az óra szabadon, lezáratlan, és nem is a te tulajdonod
feljelentést tennél ismeretlen tettes ellen? a rendőrség fel sem veszi....

mondjuk a gáz 240e-ről indul

Irbisz 2015.07.01. 14:18:11

minden szolgaltatonal ez a gyakorlat, en az ELMÜ-nel jartam igy 5-6 eve. Viszont a szabalyozat nem ök hozzak, hanem az MEKH (korabban MEH), aki pedig mostanaban azt teszi szakmai szervezet letere, amit az allam akar (röhejes egyebkent, egy szakmai testület azt valtoztat meg, vezettet be, amit a draga kormanyunk akar).
Ha ez erdekelne a kormanyt mar 4 eve nem lenne ilyen szabalyozas, de hat az idiota reszicsökkentessel foglalkoztak inkabb, mert ilyen fogyasztoi panaszokkal.

Ui. Amennyi aramot ellopnak evente a derek honfitarsaink, az alapjan egyebkent jogos a szigor, söt meg nagyobb szankciok kellenenek.

Az mar csak labjegyzet, hogy sokszor a legnagyobb aramtolvajokkal (ciganyok) nem tudnak mit kezdeni.

Babette anyó húsdarálója 2015.07.01. 15:03:00

@~~Babette~~:

A gáz 540-ről indul. A csökkentett verzió van valahol 300 körül.

Egy jótanács. A villanynál nem tudom hogy van, de gázművek a jelen törvények szerint max. 1 hónapot kötbérezhet, ezt napi x. összeggel számolják ki, óratípus szerint így jön ki a 300 és az 540.
Azt sajnálom, hogy "becsületes" voltam, és az óra 10 éves periódusában csak 2 év sunnyogás volt, így mindössze az elhasznált gázmennyiséget fizetem utólag, ha előbb utánanézek akkor a tíz évet sunnyogom végig, és milliós haszonnal zárok.
Ebből is csak az derül ki, orbánisztánban nem szabad becsületesnek lenni.

én csak hallgatok 2015.07.01. 15:53:43

nagyon rá vagy kattanva a plomba - blomba szavakra, kimondva, úgy halloda, ahogy akarod, ha bunkónak akarod a másikat beállítani, akkor úgy, ahogy te hallottad, hiába, nem lehet mindenki olyan finom, művelt, okos, mint te. amíg a mérőórák a fogyasztó ingatlanán voltak, akkor a fogyasztó akkor engedte be a szolgáltató képviselőjét, amikor akarta, a lopás eszközeinek eltüntetése után. mostmár a telek határon van a mérőszekrény, a szolgáltató akkaor ellenőrzi, amikor akarja. nem írtad, nálad hol van a mérőóra? ha nálad, akkor elég furcsa, hogy 6-8 év alatt nem nézel rá, gondolom az óra állást álmoskönyv alapján mondod be. ha a telek határon van, akkor meg erre kellett volna hivatkoznod, hiszen ebben az esetben nálad kulcs sincs, hogy a szekrényt kinyisd.

Iván_a_muzsik 2015.07.01. 16:02:29

A posztból sajnos az NEM derül ki hogy egyáltalán mi is volt a gond? Ugye nem a semmiért hívtad őket?
Amikor meghallják a telefonba hogy valaki azzal hívja őket hogy nincs áram nála már tudják hogy nyert ügyük van ,pláne aki nem is ért hozzá?
Ha nálam valami baj lenne azonnal hívnék egy villanyszerelőt eszembe nem jutna eonosokkal kezdeni? Hiszen ha nálad nincs áram az 99 % hogy a te hálózatod hibája nem náluk van a hiba...:) Igen ők tudják mert nem hülyék:) Tehát az ő felelősségük a betáp vezeték végéig terjed és ugyan abban mi lenne a hiba ?

én csak hallgatok 2015.07.01. 16:08:00

@Iván_a_muzsik: biztos éjjali kapcsolt áramú a bojler, ekkor nem lehet lepróbálni, a belső hálózatot, mivel a mérőórától közvetlenül van kábelezve a bojlerig. baj esetén először a bojlerre gyanakodnék, ha ez tuti O.K., akkor hívnám a szolgáltatót. a szolgáltató, nem azonos a villanyszerelővel, ezt sokan elfelejtik.

Hácsé77 2015.07.01. 16:13:25

@én csak hallgatok: Így történt, nem az első eset, hogy leállás után nem indul újra a bojler, ők szoktak valamit újraindítani, eddig ingyen, most 100 ezerért. Mínusz kedvezmény.

Blogger Géza 2015.07.01. 16:20:13

@Irbisz: A MEKH nem egy "szakmai szervezet", hanem egy hivatal (benne is van a nevében, ott a H betű), és teljesen természetes, hogy a mindenkori kormány alá van rendelve. Jól néznénk ki, ha nem így lenne. Amúgy az energiaszolgáltatók szerint meg túl lakosságbarát a kormányzat, és őket szívatja. Ha nem lenne szankció, még több lenne az áramlopás, az biztos, olyan szabályozás ezen a téren nem lehet, ami mindenkinek jó.

Ne küldj levelet 2015.07.01. 16:36:59

Vettem egy házat. 3 hónap múlva költöztünk be, egy hónap után kijöttek ellenőrizni az órát, szintén nem volt rajta blomba (sic!). Büntetés, plusz összeírták a fogyasztókat a házban, és mivel csak negyed annyi fogyasztást mutatott az óra, mint amit ők kiszámoltak (persze hogy, hiszen 3 hónapig üresen állt) egy évre visszamenőlegesen kiszámlázták az áramot is. Hiába mondtam, írtam, hogy nem is laktunk ott, hogy áramlopásnak nincs nyoma, nem érdekelte őket. Végül, mivel az ingatlan vásárlást tudtam bizonyítani, csak az utolsó 4 hónap "áram lopását" fizettették meg.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.07.01. 17:07:27

Nehéz eset, mert bizonyára igaz ugyan, hogy a posztoló nem lopott áramot, de önmagában a fogyasztás korábbi szinten maradása nem jelenti azt, hogy nem volt áramlopás.

Sajnos be kell látni, hogy a plomba sértetlenségének megőrzése vagy a sérülés bejelentése tényleg a fogyasztó felelőssége.

ProsTata 2015.07.01. 17:13:56

Van még Magyarországon olyan embörfia, aki nem izgul fel arra a tényre, hogy leesik a mérőjének p(B)lombája? Nekem a történet innentől elég sánta és nem akarok senkit gyanúsítani, mindössze azt szeretném rögzíteni, hogy a posztoló is elég felelőtlen fajta.
Ha szolgáltató lennék ... szóval én is hitetlenkednék egy sort. Mert ugye ha nincs plomba, akkor simán lehet a méretlenre kötni anélkül, hogy bárki utólag észrevenné. Hogy ugyanannyi a fogyasztás? A leghülyébb áramtolvajokat fogják meg azzal, hogy hirtelen lecsökken a fogyasztásuk. Az okosabbja mindössze az esetleges többlet fogyasztást (klíma, járda és medence fűtés stb.) terhel át. A legtipikusabb, ha valaki az egyik télen elkezd árammal fűteni. A gázplomba és mérő kóser, az rendben van. Lecsökkent, hát lecsökkent a fogyasztás. A villany fogyasztás meg ha ügyes, akkor nem változik érdemben, mármint a mért fogyasztás.
Természetesen a posztoló nem ilyen, de a szolgáltató ebből indul ki és ezért "blombázik". Ha tényleg csak ennyit kellett fizetni, akkor ez nagyon olcsó menet volt... Ez legyen a vigasztalás!

ProsTata 2015.07.01. 17:21:58

Egyébként én nyertem. :-)
Megvettem egy lakás tulajdonosának az adósságait, azaz most nekem tartozik. Már nem lakik a lakásban, birtokba adták nekem (kulcsa nálam). Folyik a végrehajtás.
Üres a lakás, de akár lakhatnék is benne, de addig amíg nincs a tulajdonomban, inkább várok.
A múltkor bementem a villany és a gáz szolgáltatóhoz, hogy átírassam a nevemre a mérőket. Kiderült, hogy azok a kettővel korábbi tulajdonos nevén vannak, és azóta senki egy kanyit sem fizetett. Kb. hat éve. A szolgáltató nem tudta kizárni a szolgáltatást, mert társasházi lakáson belül vannak a mérők és nem engedték be őket.
Gyors számolgatás után kötbér és kamatok nélkül van a lakáson úgy másfél milla tartozás!
Hát inkább nem írattam át a mérőket, nem is tudtam volna, csak ha kifizetem. Inkább várok, megvárom a végrehajtást, akkor nullás igazolással enyém lesz a kégli tulajdonjoga is... :-)
A lényeg, ha most odaköltöznék, orrba-szájba fogyaszthatnék, akkor sem tudnák behajtani rajtam, mert a számla a sokkal ezelőtti tulajnak jön.

hotredchili 2015.07.01. 17:37:12

Lopás vs. hanyag szolgáltató... Nekem a gázosokkal volt "kalandom", másfél éve. Februári késő délután, megyek haza a melóból, két szaki nézelődik a gázóra körül. Mondják, hogy jöttek levágni a vezetéket. Köpni-nyelni nem tudtam, mire mondták, hogy dehát emennyi meg amannyi tartozás, és említik a kb. 500 m-vel arrébb lévő ház tulaját. Aha, mondom, az nem én vagyok, de korai volt az öröm: kb. 2 órába telt, x telefonba és y könyörgésbe, hogy ugyan hagyják már azt a vezetéket, mire belátták hogy nem jó címre jöttek, és elvonultak:)

Ééén vagyokh azz, а Púúúzó! 2015.07.01. 17:46:50

Hozzám eccer bedörömbölt az áramkommandó. Sok évvel ezelőtt. Hogy ellenőrzik a házat. Megnéztek két órát. Minden rendben. Mondtam nekik hogy itt öt van. Hát az ő papírjuk szerint ebben a házban csak kettő van, viszlát. Ennyit erről.

Hácsé77 2015.07.01. 18:10:30

Ezt a cikket azért írtam meg, hogy a hozzám hasonló balfék tudatlanokat ne tudja így megszívatni a szolgáltató. Nyisd ki az áramszekrényedet, és ha le van pottyanva a plomba, szólj nekik te magad, mert ha ők veszik észre egy leolvasáskor, akkor szopó van. És igen, tényleg nem nyitogattam az áramszekrényemet. A leolvasó évente egyszer becsönget, leolvas. Innentől ez is olyan tevékenység lesz, mint a kuka ürítése. Be kell ütemezni az áramszekrény-csekkolást, minimum havonta! Rend lesz itt, na.

Cpeti123456 2015.07.01. 18:30:16

Sziasztok,

Érdekes a poszt és a rekciók is.
Szept 1.-én veszem birtokba az ingatlant amit sikerült megvennem.
Érdemes kihívni akár egy hülye ürüggyel is a szolgáltatókat, gáz, villany, hogy ellenőrizzék le az óráikat?

Hácsé77 2015.07.01. 18:36:39

@Cpeti123456: Érdemes! Az talán nem kerül annyiba, mintha utólag vernek rád valami olyasmit, amiről fogalmad sincs, hogy hiba, szabálysértés, stb. De talán egy jó villanyszerelővel indíts, aki érti, tudja, minek hogyan kell állnia.

prakp 2015.07.01. 18:39:11

@Hácsé77: Sajnos ez ilyen. De a helyedben villanyszerelőt hívtam volna először. Sőt, ha normális a pali, eleve szól neked, hogy így gond lesz. Amúgy, a rühesek azt is meg tudják állapítani, volt-e csavarhúzó a csavarban, pl. Gondolom, ügyesebb voltál. :D

prakp 2015.07.01. 18:40:28

@Hácsé77: Ok, látom már, hogy Te is erre jutottál. :D

Babette anyó húsdarálója 2015.07.01. 18:41:19

Még egy apróság. A magyar törvények szerint a bizonyítás a vádló, azaz jelen szituban a szolgáltató feladata. Ha valóban annyira biztosnak érzed, hogy nem loptál, akkor hajrá, küld el őket a sunyiba, és bizonyítsák be, hogy te voltál aki leszedte a plombát. Megsúgom, ha közös térben van, akkor nem fog menni, és lehet, hogy a szerződésben szerepel az a kitétel, hogy a felhasználó kötelessége a plomba sérülésének, eltűnésének bejelentése, de biza az nem szerepel benne sehol, hogy milyen időközönként vagy köteles ellenőrizni.
A baj az, hogy mindenki berinnyant és a balhé elkerülése miatt inkább fizet. Ezt használják ki ezek a mocskok és húzzák be a buliba azt akit lehet.
Arra is figyelj, hogy ha bármilyen papírban szerepel a részükről a "lopás" szó, abban a pillanatban nyert ügyed van, mivel a jelenlegi magyar törvénykezésben a bíróságon kívül senki sem jelentheti ki rólad azt, hogy loptad az energiát. Ha megteszi, az biza rágalmazás, amiért felelnie kell. Az emberek félnek beleállni egy ilyen ügybe, inkább fizetnek.

Ééén vagyokh azz, а Púúúzó! 2015.07.01. 20:32:23

@Cpeti123456: Kérjél óra leolvasást és ellenőrzést tértivevényes levélben. Ha kijönnek jó, ha nem, onnan kezdve nem verhetnek rád semmit.

tükörfúró 2015.07.01. 21:19:04

Van "bírság". Ami egyébként kötbér. Mindegy ki veszi észre.
ha ki is kapcoslnak, akkor visszakapcsolási díj is van. 30ezer kb, ha legutóbbról jól emléxem.

Úgy szól a szerződés, amit aláírt a fogyasztó- ki nem tehetett mást, ha nem gyertyákkal akar világítani- az ugymond " ASZF szertint, hogyaszongya "A műszaki zár sérülése esetén a szolgáltató vélelmezett illegális vételezés miatt X*y*z/n, az addigi átlagfogyasztás és a vélelmezett illegális vételezési idő alapján kötbért számít fel". Készpassz.

Tehát 100000% mindegy ki "veszi észre".
Ha leesik magától, vagy "elfelejtik" feltenni(ez rohadt gyakori ám!), nekik az a legjobb.

Ha kint van az óra, lakáson kívül, ahogy mostmár jogszabály is segít bnekik hogy ez így legyen csakis?
És ott valaki illetéktelen leszaggatja, kiszaggatja, elpusztítja?!? Akár ha rendőrségi feljelentést is teszel? Mindegy.
Ők kijönnek, akár hívásra, hogy mivan, un. "észlelnek", és már jön is kötbér a csekk.
Tehetetlen vagy.

Persze a -mindenkori- kormányunk NYILVÁN nem evvel, hanem a kamucsökkentéssel, és a számla pártszinekbe öltöztetésével foglalkozik kizárólag.
Nyilván.
8millió fogyatékos országában NEKIK ennyi elég nekik a jóhoz.

@Babette anyó húsdarálója: Te is egy szokásos számlaszinre ixelő enyhén idióta honfitársunk vagy, nem tehetsz róla.
A szolgáltató nem jelent fel semmiért, és nem is akar bizonyítani semmiféle állam előtt üldözendő cselekedetet. Még szabáylsértést sem.
,Nem beszél büncselekményről, egy szóval nem írja, hogy te bűnöztél, így nincs semmiféle hamis vagy nem hamis, vagy akármilyen "vád".

Kikapcsol, és polgárjogi szerződlést, annak törvényes mellékleteit (aszf, stb) emlegeti.

Ennyi, polgárjogi vita. 10-15 éves bírósági ügy. Alaphangon.
Nem vagy köteles fizetni, semmit, snekinek, de amig ő jogos tartozást _vélelmez_, addig szolgáltatási kötelezettége sincs.

Ilyenek a jogszabályok, "beleállhatsz" az ügybe,(LOLOLOL) ha elvagy laza kb. 10évet áram nélkül.

Nincs veled egyébként személy szerint semmi bajom.
Csak simán A Plafonra mászok azoktól a barmoktól, akik mindekit arra buzdítanak ,hogy ugorjon le a zebrán a busz elé 1.5 méterre a lökhárítótól, mert annak át kell őt engedni.

Teszik ezt ugy, hogy feléjük nincs se busz, se zebra, csak a petróleum pislákol a tanyán, vagyha mégis, óvakodnak akárcsak a busz közelébe menni.

cso zsi 2015.07.01. 22:01:48

Eon-éknál nincs évenkénti fotózás?
Elmüék ezt teszik, ha hozzáférnek az órához.
Mindkét félnek viszonylag megnyugtató.

ProsTata 2015.07.01. 22:47:15

@Cpeti123456:
Nem érdemes, hanem kötelező!
A mérők átíratásának határidejét az adásvételi szerződésben rögzítik, általában az ingatlan átadásához viszonyított naptári napok számával.
Ezen belül az új tulajdonos be kell, hogy fáradjon a szolgáltató helyi kirendeltségéhez. Vinnie kell magával az ingatlan átadás-átvételi jegyzőkönyvét, amelyben az akkori mérőállások rögzítve vannak.
A szolgáltató (legalábbis az áramszolgáltató) kb. két héten belül kiküldi egy szakemberét, aki ellenőrzi a fogyasztásmérőt, ő is felvesz egy jegyzőkönyvet és gyakran plombát is cserél.

ProsTata 2015.07.01. 23:05:04

Megoldás azoknak, akik hasonló ügybe keverednek az, amit én csináltam úgy 10 éve. Vettem akkor is egy ingatlant. Egyszer úgy két-három hónappal később elkezdett "hunyorogni" a világítás. Értek kicsit hozzá, elkezdtem keresni a hibát. Kimértem, hogy a hiba a méretlen hálózatról jön. Felmegyek a padlásra, hallom ám a sercegést! Mit ad isten hang után találtam a méretlen vezetéken egy sorkapcsot (alias csoki), az volt a szenesedés felé tartó köztes állapotban!
Kerestem egy ismerős villanyszerelőt, aki a területileg illetékes szolgáltatónál regisztrált szerelő. Nem, nem alkalmazottja, hanem olyan vállalkozó, aki JOGOSULT bizonyos megkötésekkel méretlen hálózaton is munkákat végezni. Ha nem ismersz ilyet, akkor ártatlan szemmel (füllel) felhívod a szolgáltatót, vagy bemész hozzájuk és pl. földelés kiépítés, vagy elektromos mérő áthelyezési igényre hivatkozva elkéred a listájukat. Oda fogják adni. Kicsit lutri ismeretlennel, de azért szerintem nem reménytelen. nekem mondjuk ismerős volt.

Szóval eljött hozzám, felhívta telefonon a szolgáltató ügyfélszolgálatát és bejelentette a regisztrált szerelő, hogy csúnya beégést tapasztalt a mérő és a kismegszakító tábla közötti mért, de plomba bontása nélkül nem hozzáférhető vezetéken. Ezután telefonon engedélyt kapott a plomba eltávolítására és gyorsan áthúztuk a tejes padláson lévő méretlen vezetéket az oszlopig sem vittük el, a ház tűzfalán kívül látható helyen szabványos kötéssel oldottuk meg.
Kb egy óra múlva megjött a szolgáltató embere plombát felrakni. Megnézte, plombálta és mindenki boldog volt, én a következő számlában fizettem 8 ezer forint kiszállási díjat!

ProsTata 2015.07.01. 23:23:33

@еphart:
Már az áramkommandó csak akkor megy, ha konkrét gyanú van, vagy jóindulatú közérdekű bejelentést kapott a szolgáltató. A gyanú a fogyasztási adatok elemzése után keletkezhet, a számítógép kijelöli azt a fogyasztót, aki messze átlag alatt fogyaszt, vagy jelentős fogyasztásváltozás történt (nyilván lefele). Az új rendszerben 10 évente cserélik a mérőt, akkor alaposabban megnézik mi van a környékén, ez megfelel az időszakos ellenőrzésnek.
Ráadásul már csak digitális mérőt szerelnek fel, ami némileg megnehezíti az ügyeskedést.
Általában alapkiépítésű mérőket telepítenek, amelyek töredékét tudják, mint amit opcionálisan lehetne. Mégis lehet visszatartó ereje, nagyon helyesen!

xclusiv 2015.07.02. 00:35:15

@Irbisz: "Ui. Amennyi aramot ellopnak evente a derek honfitarsaink, az alapjan egyebkent jogos a szigor, söt meg nagyobb szankciok kellenenek.

Az mar csak labjegyzet, hogy sokszor a legnagyobb aramtolvajokkal (ciganyok) nem tudnak mit kezdeni."

Hát egyrészt kellene nagyobb szigor, csak ugye ez így nettó pénzbeszedés a tisztességesektől.

Másrészt meg nem csak a cigányok, hanem sokan olyanok is lopnak, akikből ki se néznéd. Pl. Budapest egyik elit környékén (nem kis házban) lakó családfő hőbörög, hogy veri itt magát a kormány a rezsicsökkentésre, de ők ezt mégse érzik. Erre valaki halkan megszólal: "hát persze, mert eddig is loptad az áramot, meg most is lopod bazmeg"...
True story...

Sátán meg a Jocó 2015.07.16. 13:42:44

@Cpeti123456: miért ne hívnád, használt autót is úgy veszel, hoyg nem nézeted meg szakival? :)
süti beállítások módosítása