Viharsarki Kattintós

TOTO: a múlt nem hivatal

2015. március 29. 11:17 - Hácsé77

Egy zenekar. Zene. Tényleg zene. Tudnak a fiúk. Hogy elfelejtettem, évekig. Most, mikor a napokban kaptam a hírt, hogy Steve Porcaro meghalt. Akkor vettem elő. Kazettáim is vannak, és lejátssza. Még van a magnóban múlt-opció. Magnó? Olyan sincs, múlt sincs, mert nem kereshető fel, a múlt nem hivatal, hagyjuk.

 

 

Kellemes, ez a szó ugrik be, és nem ünnepek, hanem a zene, kísér, ott van, vigyáz rád.

Jó volt újra ott bolyongani. Meghalt baráttal találkozni. Nem halt meg, csak összevesztünk ezen az életen. Szerinte máshol van a tágasság, elköltözött. Még találkozunk, lélekben, jelenben, abban nem, persze. Az alakja rengeteg kérdés. Szoktunk róla beszélni, tényleg szeretett-e ő minket, vagy csak alapjai voltunk a humorforrásának. Én szerettem. Más is. Olyan volt ő, mint egy macska. Voltak megfoghatatlan, meghatározhatatlan tulajdonságai. Mindig megbeszéljük, telken, Zoláéknál, nálunk. Ki volt ő. Szólt a TOTO a kocsiban. Dzsambóka, mehetünk? Én szerettem. Még ha át is vert. A zenei ízlés is átver. És a végén felkeres.

TOTO. Ezt hallgattuk a Mitsubishiben. Kilencvenes évek. Cédétár. Órákig vártam rá, pedig csak tíz perc múlva jött.

Gyuri bátyja hallgatta. Mi a szar ez? TOTO? Hagyjál már, ez ilyen illedelmes zene. Felnőtteknek való.

Talán közben felnőttünk. De én már akkor is ugyanazt gondoltam erről a világmindenségnek nevezett csillárboltról. Hogy világít, de nem tudod hazavinni a fényt, csak a kirakat szemmasszázsa marad.

Jó zene, érdemes volt haragudni rá. Senki sem ismeri, miért hallgassuk mi is ezt? Nincsenek kirakatfényben. És mégis ott vannak, de elsétálsz mellettük. Pillanat. Állj meg. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vkatt.blog.hu/api/trackback/id/tr187314958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása